Riepu marķēšanas rīkojums nosaka informācijas prasības par degvielas efektivitāti, saķeri ar slapju ceļu un riepu radīto ārējo rites troksni. Ir arī norādītas produkta īpašības, kas attiecas uz braukšanu ziemā.
ES 1222/2009 regula, kas ir spēkā kopš 2012. gada 1. novembra, ir pārskatīta un no 2021. gada 1. maija tiks aizstāta ar regulu ES 2020/740; No šī brīža tiek piemērotas jaunas prasības. Mainītas degvielas efektivitātes, saķeres ar slapju ceļu un ārējā trokšņa vērtējuma klases un pielāgots ES marķējuma izkārtojums. Ražotāja preču informācijuvar lejupielādēt no ES datubāzes, izmantojot marķējumā integrētu QR kodu. Informācija par saķeri ar sniegu un saķeri ar ledu ir no jauna iekļauta arī riepām, kas atbilst šiem kritērijiem.
Noteikums neattiecas uz sekojošām riepām: - riepas, kas paredzētas lietošanai tikai transportlīdzekļiem, kas pirmo reizi reģistrēti pirms 1990. gada 1. oktobra; - atjaunotas riepas (līdz būs veikta ES VO 2020/740 attiecīga pagarināšana) - profesionālas bezceļu riepas - Sacīkšu riepas - Riepas ar papildinājumiem, lai uzlabotu saķeri, piemēram, riepas ar radzēm - T veida avārijas riepas - Riepas ar pieļaujamo ātrumu zem 80 km/h – Riepas, kas paredzētas diskiem ar nominālo diametru ≤ 254 mm vai ≥ 635 mm
Īsumā par kritērijiem un vērtēšanas klasēm
degvielas efektivitāte
Degvielas patēriņš ir atkarīgs no riepu rites pretestības, transportlīdzekļa, braukšanas apstākļiem un vadītāja braukšanas stila. Izmērītā riepas rites pretestība (rites pretestības koeficients) ir sadalīta klasēs no A (augstākā efektivitāte) līdz E (zemākā efektivitāte).
Ja transportlīdzeklis ir pilnībā aprīkots ar A klases riepām, salīdzinājumā ar E klases riepām ir iespējams samazināt patēriņu līdz pat 7,5%*. Komerctransporta gadījumā tas var būt pat lielāks. (Avots: Eiropas Komisijas ietekmes novērtējums * ja mēra saskaņā ar testēšanas metodēm, kas noteiktas Regulā (ES) 2020/740)
Ņemiet vērā: Degvielas patēriņš lielā mērā ir atkarīgs no jūsu braukšanas stila, un to var ievērojami samazināt, braucot videi draudzīgā veidā. Riepu spiediens regulāri jāpārbauda, lai uzlabotu degvielas efektivitāti.
Saķere uz slapja ceļa seguma
Saķere uz slapja ceļa seguma tiek iedalīta klasēs A (īsākais bremzēšanas ceļš) - E (garākais bremzēšanas ceļš).
Ja automašīna ir aprīkota ar A klases riepām, salīdzinot ar E klases riepām, bremzēšanas ceļu var samazināt līdz 18 m, bremzējot no 80 km/h (uz ceļa seguma ar vidēju saķeri).* *Avots: wdk Vācijas gumijas rūpniecības ekonomikas asociācija eV
Ņemiet vērā: Satiksmes drošība lielā mērā ir atkarīga no jūsu pašu braukšanas stila. Vienmēr ir jāievērtē un jāievēro bremzēšanas ceļu garumu. Riepu spiediens regulāri jāpārbauda, lai uzlabotu saķeri ar slapju ceļu.
Ārējais rites troksnis
Riepas radītais troksnis ietekmē transportlīdzekļa kopējo skaņas apjomu un ietekmē ne tikai jūsu braukšanas komfortu, bet arī apkārtējās vides trokšņa piesārņojumu. ES riepu marķējumā ārējais rites troksnis ir sadalīts 3 klasēs no A (zemākais rites troksnis) līdz C (augstākais rites troksnis), mērīts decibelos (dB) un salīdzināts ar Eiropas trokšņa emisijas robežvērtībām ārējiem rites trokšņiem riepām.
A Piktogramma ar klasifikāciju "A" norāda, ka riepas ārējais rites troksnis ir vairāk nekā par 3 dB zem ES robežvērtības, kas bija spēkā līdz 2016. gadam. B "B" klasifikācija nozīmē, ka riepas ārējais rites troksnis ir līdz 3 dB zemāks vai vienāds ar ES robežvērtību, kas bija spēkā līdz 2016. gadam. C Klasifikācija "C" norāda, ka noteiktā robežvērtība ir pārsniegta.
ALPINA4 atsauksme par riepām
Vidējais rādītājs no 2 125 atsauksmēm
Saķere uz sausa ceļa
Bremzēšana uz sausa ceļa
Saķere uz slapja ceļa
Bremzēšana uz slapja ceļa
Saķere sniegā
Braukšanas komforts
Trokšņu līmenis salonā
Riepas nodilums
Degvielas patēriņš
Nobrauktie kilometri
24 260
20.05.2011noRolands Pârsteidzoði laba performance sniegâ
Mūsu dibinātāju, Edouard un André Michelin, vīzija ir bijusi vadlīnija MICHELIN zīmola attīstībai variāk nekā 125 gadus: padarīt braukšanu tik vienkāršu, drošu un ērtu, cik iespējams – vispirms ar novatoriskām riepām un diskiem, pēctam ar ceļu kartēm, ceļvežiem un ieguldījumiem ceļu infrastruktūras uzlabošanā. Turklāt notikusi arī aktīva iesaistīšanās vides aizsargāšanas jautājumos, lai mūsdienu mobilitāte būtu ilgtspējīga, toties videi nekaitīga.
Katru gadu Michelin kompānija saražo vairāk nekā 178 miljonus riepas 68 ražotnēs, 17 valstīs, kamēr tās tirdzniecības tīkli darbojās vairāk nekā 170 valstīs. Produktu piedāvājums ir daudzveidīgs: no velosipēdu, vieglo un smago automašīnu, motociklu un traktoru riepām līdz piectonnīgu augsnes apstrādes mašīnu riepām. Michelin visā pasaulē nodarbina 111,700 cilvēkus un ir īpašnieks vienai no senākajām un slavenākajām preču zīmēm pasaulē – leģendārajam Michelin cilvēciņam.
Mērķtiecīga attīstība: MICHELIN Total Performance
Jaunu produktu izstrādē, Michelin uzticīgi īsteno "MICHELIN Total Performance" jeb “ Pilnīgas veiktspējas” konceptu, kas balstīts pecīzos standartos vienmēr katrā riepā izstrādāt vairākas veiktspējas īpatnības, lai sasniegtu optimālu rezultātu. Mēs ievērojam šo filozofiju ne tikai standarta produktu izstrādē, bet arī motosportā. Daudzas tehniskas inovācijas palīdz atvieglot slodzi, kas tiktu radīta videi, autovadītājiem un uzņēmumiem. Acīm nemanāmi, paslēpti riepu apvalkos, protektora dizainā un gumijas sastāvā ir MICHELIN riepu maksimālais potenciāls, piedāvājot izcilu saķeri, ilgu kalpošanas mūžu un samazinātu degvielas patēriņu, pateicoties zemai rites pretestībai.
Lai labāk saprastu apstākļus, kādiem riepas ir pakļautas ikdienas lietošanā, Michelin 2014. gadā sāka unikālu pētniecības projektu – 'ceļu lietošanas labratorija' jeb Road Usage Lab. Eiropā 3 000 vadītāju transportlīdzekļiem tika pielikti īpaši mērīšanas rīki, kas ierakstījua informāciju par riepas lietošanu. Šos atklājumus izmanto jauno modeļu izstrādē, padarot tos piemērtotākus reālu auto vadītāju vajadzībām.
*Piegāde ir bez maksas, ja iegādājaties vismaz divas riepas.
**Vairāk kā 90% no mūsu pasūtījumiem tiek piegādāti klientiem norādītajā piegādes laikā.